بسته بندی کارتن های مواد غذایی
بسته بندی مواد غذایی کاریی بسیار حساس می باشد زیرا خیلی از این محصولات با بسته بندی های مشخص خود در طول زمان مخاطبان خاصی پیدا کرده است و در ذهن آنها جایگاه تثبیت شدهای یافتهاست.
این نوع بسته بندی در بخش بسته بندی های مصرفی قرار دارند و از این رو در تماس مستقیم با خریداران خود قرار دارند.
طراحان کارتن سازی با توجه به این موضوع با طراحی جذاب بسته بندی مسیر موفقیت یک کالا در بازار فروش را هموار مینمایند. بسته بندی مواد غذایی به دنبال طراحی و تولید بسته بندی کارتن و جعبه کارخانجات و شرکت های تولید کننده مواد غذایی مثل:
بسته بندی آجیل و خشکبار
بسته بندی شیرینی و شکلات
بسته بندی حبوبات
بسته بندی ادویه جات
بسته بندی تخم مرغ و لبنیات
بسته بندی آرد و ماکارونی
بسته بندی میوه و تره بار
کلیه مواد غذایی سرد
می باشد.
مزایای اجرای طرح بسته بندی
نگهداری طولانی و آسان مواد غذایی
حمل و نقل آسان ( این قبیل غذاها به علت سهولت حمل و نقل در مسافرت ، محیط کار و … بسیار مناسب می باشند).
عدم وجود ضایعات (از آنجایی که غذاهای کنسرو شده را میتوان به اندازه دلخواه تهیه کرد و استفاده کرد، بنابراین ضایعاتی را به همراه ندارند) .
افزایش ضریب ایمنی و بهداشت محصولات غذایی به علت کاهش آلودگی هایی که امکان دارد به محصولات غذایی وارد شود.
رفع نیاز داخلی کشور و امکان صادرات به کشورهای خاورمیانه
طراحی و چاپ بر روی جعبه مواد غذایی از حساس ترین بخش ها و زمینه ها در زمینه طراحی بسته بندی ، بسته بندی مواد غذایی می باشد که در کنار همه ی ملزوماتی که یک بسته بندی موفق را می سازد ،
محدودیت های بهداشتی که بر این بخش حاکم می باشد حساسیت و تعهد بسیار جدی را برای طراحان و تولید کنندگان این نوع بسته بندی به وجود می آورد.
بسته بندی مواد غذایی در مفهوم کلی خود به عنوان بخشی که بیش از ۴۰درصد فضای فروشگاهای زنجیره ای را به خود اختصاص داده است ، نقش بسیار مهمی را در تجربه ی بصری و ذائقه ی خریداران ایفا می نماید.
آشنایی با بسته بندی انواع مواد غذایی
بسته بندی به محافظی گفته می شود که به کمک آن سلامت کالای درون بسته بندی بعد از تولید تا مرحله مصرف حفظ گردد. بسته بندی علاوه بر محفاظت، نقش دیگری هم نیز بر عهده دارد و آن معرفی کالا به خریدار می باشد. بسته بندی مثل پل ارتباطی بین خریدار و کالا می باشد که به وسیله نمایش متناسب و جذاب کالا به آن شخصیت می دهد.این صنعت، وظیفه بزرگی را در ماندگاری، حفاظت، نگهداری، سهولت و دوام محصولات طی حمل و نقل و انتقال کلیه محصولات صنعتی و کشاورزی به عهده دارند.
در ضمن، بسته بندی متناسب و شکیل در بازاریابی و جلب رضایت مشتریان نقش بسزایی ایفا می کند که این موضوع هم در بازار داخلی و هم در امر صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .
در تعریفی ساده تر میتوان گفت بسته بندی به ظرفی است که مظروفی را در خود جای می دهد. بسته بندی یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری و بحث آفرین است که کارکرد های محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل میگردد.